25 April 2011

BUAT ADAM YANG MENCARI HAWA & BUAT HAWA YANG MENANTI ADAM


ASSALAMUALAIKUM ...

entry kali neyh ak cuba nk share kan kat korang ..
cara untok mncari dan menanti pasangan korang ... rase klau spew nk tau
meyh le bace ... mmg la terlalu pnjng ntok nk dibace .... tp , pew slahnyer
ntok korang yg nk sedikit ilmu & sdikit info yg perlu ak & kengkorang jugak tau  ... dlam memilih psngan ntok sehidup semati  nnty .... huhuhu



okelah , layan !!! .....
ak arap korang dpat hayati setiap kate2 yg cube disampaikan neyh :

^
^
^
^
^



*UNTUK ADAM 
ANDAI MAHU MENCARI HAWA..


*
*




1. jgn dilihat pd purdah mahupun tudung semata-mata..kerana hawa hari ini tidak lagi seperti dulu..lihatlah pd telapak tgnnya..andai mudah telapak lembut itu hinggap pd kulit lelaki lain tanpa lapik.. fikirlah semasaknya utk menyuntingnya..sesungguhnya memegang bulu anjing itu lebih baik dari menyentuh kulit lelaki atau wanita yang boleh kita kahwini..




2. jgn dilihat pada baju labuh mahupun jubahnya semata-mata..lihatlah pada sebujur bibirnya..andai kata-katanya berbisa atau kuat suaranya..fikirlah semasaknya andai hati masih teringin menyuntingnya..khuatir kelak dia membawa fitnah buat si suami dan menabur buruk diri si suami..



3. jgn dilihat pada cantik ayu wajahnya semata-mata..lihatlah pada sepasang indah mata miliknya..andai tidak redup menunduk pandangan..fikirlah semasaknya andai ingin terus menyunting dirinya..khuatir bila sudah bersuami matanya masih terus meliar memandang segak rupa lelaki lain yang bukan bernama suami ...



*UNTUK HAWA
ANDAI MAHU MENERIMA CINTA ADAM ..


*
*




1. jgn dilihat pada kereta mewahnya semata-mata..lihatlah pd aktiviti malamnya..andai liar hidupnya tika malam menjelma..fikirlah sebaiknya andai mahu menerima..kerana maksiat itu lebih mudah tatkala kelam malam sudah tiba..khuatir juga subuhnya terus leka dibuai mimpi nan indah..




2. jgn dilihat pada pakaian berjenama semata-mata..lihatlah pada bahagian kakinya..andai mudah lututnya ditayangkan tatkala lincah dipadang bola..fikirlah sebaiknya andai masih mahu menerima..kerana aurat suami itu hanya selayaknya dilihat oleh si isteri..



3. jgn dilihat pada tampan paras semata-mata..lihatlah pada mulutnya tatkala berbicara..andai dia mudah menghambur carutan dan sumpah seranah..fikirlah sebaiknya andai masih mahu atau tidak memilihnya.. risau jika  bersama nanti ..kesalahan kecil anda akan menerima hamburan cacian yang sangat menyeksakan..



lelaki dan wanita hari ini tidak lagi seperti mereka yang dahulu..sebelum ini..wanita berhijab itu sesungguhnya mmg mulia zahir batinnya..tetapi hari ini..mereka yang bertudung barangkali hanya utk menyembunyikan kelemahan diri..begitulah juga sang lelaki..kadang-kala berkopiah..dari mata nampak sungguh alim..tetapi dlm hatinya..??siapa yang tahu..

tapi ingatlah ,



selamat beramal ....



10 comments:

  1. salam ziarah....

    best entry ne...;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam , ... um , thanxx :) same2 kita amik manfaat dr entry ni

      Delete
  2. best entry yg nieh..
    leh jadikan rujukan..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. smoga dpat jd kan manfaat kite bersme :)

      Delete
  3. Cik pyqah,
    Kite manusia ni slalu pandang luaran je kalu cari pasangan.lupa nak tengok dalaman.camne?

    ReplyDelete
  4. hampir lupa nak komen, nasib baik ada katun flash, nice ! hello world ,Assalam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wasalam..ok , papepon thnxx k sudi bce entry ni :)

      Delete
  5. hehe, tadi x baca lagi, skrg dah!. Nice , karang sendiri ke?. Kalau laki pakai boxer macam mana pulak ? alah depan mak jer ?

    Aisyah berkata, “Aku bertanya kepada Rasulullah, siapakah yang lebih besar haknya terhadap wanita?? Jawab Rasulullah,”Suaminya.” “Siapa pula berhak terhadap lelaki?” Jawab Rasulullah, “Ibunya”.

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum..
    well said (@ typed??)..even simple but really meaningful. nice..=)

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam , nope !! sy copy paste n ader jugak sy +2 .. hehe .. papepon sme2 la kite amik manfaat bile nk cri jodoh nanty k :) dgn mesej ni

      Delete

♥ tinggalkan komen korang kat sini ♥